Tuesday, February 10, 2009

သတိျပဳသင့္သည့္ လူေတြေျပာေသာေဆးပညာ အယူအဆမ်ား

ျမန္မာ့တိုင္းရင္းေဆးပညာသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဘိုးဘြားဘီဘင္မ်ားလက္ထက္ကတည္းက ျပည္သူမ်ားအား က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္ေပးရာတြင္ အေထာက္အပံ့တစ္ခုျဖစ္ခဲ့ျပီး ယေန႕ထိတိုင္ ျပည္သူမ်ားအားကိုးအားထားျပဳၾကသည္မွာ မလြဲေပ။ ႏိုင္ငံေတာ္မွလည္း တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္မသြားေစရန္ ရည္ရြယ္၍ ျမန္မာ့ရိုးရာေဆးပညာအား ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းၾကရန္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာက္ရြက္ၾကိဳးပမ္းေနေပသည္။ ထို႕ျပင္ ျမန္မာ့တိုင္းရင္းေဆးဆရာမ်ား အရည္အခ်င္းျပည့္မီအဆင့္အတန္းျမွင့္မားေရးအတြက္လည္း သင္တန္းမ်ား၊ စံကုထံုးမ်ားအား စဥ္ဆက္မျပတ္ေလ့က်င့္ပ်ိဳးေထာင္ေပးလ်က္ရိွပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္လည္း န၀မအၾကိမ္ ျမန္မာ့တိုင္းရင္းေဆးသမားေတာ္မ်ားညီလာခံကို ၂၀၀၈ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ ၂ရက္မွ ၃ရက္အထိ က်င္းပေပးခဲ့ပါသည္။ ျမန္မာ့တိုင္းရင္းေဆးပညာရွင္မ်ားအား အရည္အခ်င္းျပည့္မီႏႈန္းမီစံကိုက္ ပညာျပည့္၀မွသာ ျပည္သူ႕က်န္းမာေရးကို ေစာင့္ေရွာက္ရာတြင္ ရာႏႈန္းျပည့္စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ရန္အတြက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရိွေနသည္မွာ န၀မအၾကိမ္ ျမန္မာ့တိုင္းရင္းေဆးသမားေတာ္မ်ားညီလာခံမွ သက္ေသခံလ်က္ရိွပါသည္။ယေန႕ျပည္သူမ်ားၾကားတြင္ အရပ္သံုးေဆးနည္းမ်ားမွာ သတိျပဳ ဆင္ျခင္ဖြယ္ရာမ်ား ျဖစ္ခဲ့သည္။ ဥပမာ - ထိခိုက္ရွနာေသြးထြက္ခဲ့ေသာ္ အခ်ိဳမႈန္႕သိပ္ပါ။ မီးေလာင္လွ်င္ ဆားရည္ေလာင္းပါ။ ပန္းနာထ၍ ေခ်ာင္းဆိုးလွ်င္ ပိုးဟပ္အရွင္ကို ေရေႏြးပူပူတြင္ထည့္ျပီး ၎ေရေႏြးေသာက္ပါ။ ဖေနာင့္နာလွ်င္ သံပူနင္းပါ။ AIDS ေရာဂါအတြက္ ျပဒါးျပာ၊ ေရႊျပာစားပါ။ ခါးနာလွ်င္ ခါးအားေရစိမ္ျပီး နင္းပါ။ ခ်မ္းဖ်ားတုန္ဖ်ားေသာ္ ညသိပ္ေရခုနစ္အိုးအား ေခါင္းမွေလာင္းခ်ိဳးပါ။ ေရဖ်ဥ္းျဖစ္လွ်င္ ၀က္သားဟင္းအ၀စားပါ။ ကိုယ္ေရ၀ါလွ်င္ မင္းဂြတ္သီးႏွင့္ သၾကားတြဲစားပါ - စသည္ျဖင့္ နည္းမ်ိဳးစံုေတြ႕ရေပသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ မိမိဘာသာအသံုးျပဳေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္ေယာက္စကား တစ္ေယာက္နားမွ သယ္ေဆာင္လာေသာ ကုထံုးမ်ားျဖစ္သကဲ့သို႕ မိမိတို႕ျပဳလုပ္အပ္ေသာအရာတို႕သည္ သမားတို႕အမွန္တကယ္အသံုးျပဳေသာ ေဆးအသံုးမ်ားျဖစ္သလားဟု သံုးသပ္သတိျပဳအပ္ပါသည္။ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႕ အသံုးျပဳေနေသာ ေဆးျမီးတို(သို႕မဟုတ္) ေဆးအမယ္တို(သို႕မဟုတ္) ျမစ္ခ်င္းျပီးနည္းစနစ္တို႕သည္ ေဆးက်မ္းမ်ားတြင္ အမွန္တကယ္ရိွပါသည္။ ဥပမာ - ေလာက်မ္းထဲတြင္ “အင္ျပင္ေပါက္ေသာ မခက္ေလာ၊ ခ်က္ေပၚ ဆားအံုေသာ္ မေပ်ာက္ေလာ” စသည္ျဖင့္ တစ္မယ္ခ်င္း၊ တစ္ခုခ်င္းကို အသံုးျပဳေသာ နည္းစနစ္မ်ားရိွပါသည္။ တစ္ခါကလည္း “စူလာနဖာ၊ စူလာနဖာ” ဆိုျပီး ျပည္သူေတြၾကားထဲမွာ ေအာ္ေနျပန္ပါသည္။ စူလာနဖာက ေရာဂါေပါင္းစံုေပ်ာက္တယ္ျဖစ္ျပန္ပါသည္။ ျပည္သူေတြကေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ စူလာနဖာကို သံုးေဆာင္ၾကပါသည္။ အဲဒီေတာ့ ေနာက္ဆက္တြဲအေနျဖင့္ ေဆးပင္ကေတာ့ ေရာဂါအေပၚ အာနိသင္ရိွ၊မရိွေတာ့မသိ။ စူလာနဖာအား ေစ်းမ်ားတြင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ကဲ့သို႕ ပံုေရာင္းတာေတြျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ျမန္မာ့တိုင္းရင္းေဆးက်မ္းမ်ားတြင္ စူလာနဖာအား ေရာဂါေပါင္းစံုအသံုးကို တိက်စြာမေတြ႕ရေပ။ ထို႕ေနာက္ “ပိစပ္၊ ပိစပ္” ျဖစ္ျပန္ပါသည္။ ေရာဂါဆိုးေပ်ာက္တယ္။ ယေန႕ေခတ္ကုမရတဲ့ ေရာဂါေတြေပ်ာက္တယ္ဟု ျပည္သူမ်ားၾကား၌ ေအာ္ျပန္ပါသည္။ ေရာဂါေတြေပၚ အာနိသင္ရိွ၊မရိွေတာ့မသိ၊ ေနရာတိုင္းမွာ ပိစပ္ေဆးျပားရသည္ ဆိုင္းဘုတ္မ်ားကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕မ်က္လံုးထဲအေတြ႕ရမ်ားလာပါသည္။ ယေန႕ေခတ္မူ ပိစပ္ဟာ ေရာဂါဆိုးမ်ားအမွန္တကယ္ေပ်ာက္ခဲ့လွ်င္ ႏွစ္ရွည္လမ်ားေရးသားထားတဲ့ ျမန္မာ့တိုင္းရင္းေဆးက်မ္းေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္လက္လွမ္းမီသေလာက္ ေလ့လာတဲ့အခါမွာ ေဖာ္ျပထားျခင္း မရိွသည့္အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္ ဘိုး၊ဘြား ဆရာသမားၾကီးမ်ားကို စိတ္ဆိုးလိုက္ခ်င္ပါသည္။တစ္ခါက ကၽြန္ေတာ္ ျပည္ဘက္ကို ခရီးထြက္ေတာ့ ျပည္-ရန္ကုန္ကားေပၚမွာ ေက်ာက္ခ်ဥ္နက္ဆိုျပီး ေရာင္းပါသည္။ ျမန္မာ့တိုင္းရင္းေဆးက်မ္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ ေက်ာက္ခ်ဥ္နက္ေဆးအသံုးမ်ားအတိုင္း ေရာဂါေတြေပ်ာက္တယ္။ ခြန္အားေတြျပည့္၀တယ္ဆိုျပီး ေရာင္းေနပါသည္။ ဒီလိုနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ေဆးပစၥည္းကို ေသခ်ာစစ္ေတာ့ အတုျဖစ္ေနပါသည္။ ေက်ာက္ခ်ဥ္နက္ဆိုသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရိုးရာေဆးက်မ္းမ်ားတြင္ ျပဆိုထားျပီး အမွန္တကယ္ရွားပါးတဲ့ ေျမထြက္ပစၥည္းတစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။ ေတာ၊ ေတာင္ေတြ ထူထပ္ၾကီးမားတဲ့ စိမ့္စမ္းေတြေအာက္မွာ ျဖစ္ေလ့ရိွျပီး တန္ေဆာင္မုန္း၊ နတ္ေတာ္လအခ်ိန္တစ္ခ်ိန္တည္းသာ ေရငုတ္ယူရတဲ့ ေဆးပစၥည္းတစ္မ်ိဳးျဖစ္တယ္လို႕ သက္ၾကီး၊ ၀ါၾကီးသမားေတာ္ၾကီးေတြ ေျပာၾကားတာ ကၽြန္ေတာ္ၾကားဖူးပါသည္။ တစ္ခါကလည္း လက္၀ဲကန္႕တိုက္ ေရာင္းရန္ရိွသည္ဆိုျပီး ဆရာတစ္ေယာက္က လာေျပာပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ အတု၊အစစ္မခြဲေတာ့ပါ။ ေရာင္းမယ္လို႕ေျပာလိုက္ကတည္းက အဲဒီေဆးပစၥည္းသည္ အတုပင္ျဖစ္ပါသည္။ အမွန္တကယ္ အစစ္ဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္သမားေတာ္မ်ား ဘယ္ေတာ့မွ ေရာင္းမည္မဟုတ္ပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အမွန္တကယ္ရွားပါးျပီး သိဒိၶ၀င္ေဆးပစၥည္းတစ္မ်ိဳးျဖစ္ခဲ့လို႕ပါ။တစ္ခါက ကၽြန္ေတာ္ G.P တြင္ ဒူးနာေ၀ဒနာရွင္တစ္ဦးအား အရပ္ထဲမွ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဥိးက ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ပါ။ ကၽြႏ္ုပ္ဒူးနာတုန္းက ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္လို႕ေပ်ာက္တာပါဆိုျပီး အၾကိမ္ ၃၀၀ခုန္ခိုင္းပါသည္။ ထို႕ေနာက္ ၎ဒူးေ၀ဒနာရွင္ မထႏိုင္ေတာ့ပါ။ ေလ့က်င့္ခန္းဆိုသည္မွာ ေရာဂါေ၀ဒနာရွင္မ်ားအတြက္ သူမ်ားလုပ္တိုင္း လုပ္ရမည့္နည္းစနစ္မဟုတ္ေပ။ မိမိေရာဂါ၊ မိမိကိုယ္ခံစြမ္းအားႏွင့္ ခ်ိန္ဆလ်က္ တတ္ကၽြမ္းေသာ ပညာရွင္မွ စနစ္တက်ညႊန္ၾကားမွသာ လုပ္သင့္ေသာ စနစ္တစ္ခုျဖစ္သည္။ တစ္ခါက ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ ပိန္ခ်င္လြန္း၍ ေန႕စဥ္ မႏၱေလးက်ံဳးတစ္ပတ္လမ္းေလွ်ာက္ပါသည္။ ေန႕တိုင္းလမ္းေလွ်ာက္ျပန္လာ ေမာေမာႏွင့္ အစားမ်ားမ်ားစား၍၊ ခႏၶာကိုယ္မပိန္ဘဲ ရိွေတာ့မွ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္လမ္းေလွ်ာက္တာ မပိန္ပါလားလို႕ ဆင္ေျခေပးပါသည္။လမ္းေလွ်ာက္တဲ့ေလ့က်င့္ခန္းဟာ အေကာင္းဆံုးနည္းစနစ္တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေပမဲ့ သူမ်ားလမ္းေလွ်ာက္တဲ့ႏႈန္းအတိုင္း၊ ခရီးအတိုင္း ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္က ခံႏိုင္ရည္ရိွပါ့မလားလို႕ ဆံုးျဖတ္သင့္ေပသည္။ သူမ်ားေတြေလွ်ာက္တိုင္း ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေန႕ဘယ္ႏွစ္မိုင္ထိ မရ-ရေအာင္ ေလွ်ာက္တယ္။ ခႏၶာကိုယ္ကပင္ပန္းျပီး ဆက္လုပ္ေနလွ်င္ေတာ့ က်န္းမာေရးအတြက္ ေလ့က်င့္ခန္းမဟုတ္ေတာ့ေပ။ ဆိုလိုသည္မွာ လမ္းေလွ်ာက္သည္ျဖစ္ေစ၊ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္သည္ျဖစ္ေစ မိမိခႏၶာကိုယ္၊ မိမိ၀န္ႏွင့္ မွ်တေအာင္လုပ္သင့္ပါသည္။ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ျပီးတိုင္း ခႏၶာကိုယ္ ပင္ပန္းႏြမ္းႏြယ္ခဲ့လွ်င္ေတာ့ မိမိလုပ္ေသာ ေလ့က်င့္ခန္းစနစ္ကို တတ္ကၽြမ္းေသာပညာရွင္ျဖင့္ တိုင္ပင္သင့္ေပသည္။ ပတ္၀န္းက်င္မွ ေျပာတိုင္း၊ လုပ္-လုပ္ဆိုတိုင္း သတိျဖင့္ ဆင္ျခင္သင့္ပါသည္။ျမန္မာ့တိုင္းရင္းေဆးပညာနည္းစနစ္အရ ေဆးဆိုသည္မွာ “ပဥၥဓာတု ျငိမ္၀ပ္မႈကို ျပဳႏိုင္သည္မွာ ေဆးမည္ရာ၏” ဟု ဆိုပါသည္။ လူ႕ခႏၶာကိုယ္တြင္ ဓာတ္ၾကီးေလးပါး(သို႕မဟုတ္)ပဥၥဘုတ္ငါးပါးတို႕၏ ထၾကြေသာင္းက်န္းမႈကို ျငိမ္၀ပ္ေအာင္ ႏွိမ္ႏွင္းရမည္ဟု ဆိုသည္။ ထို႕ျပင္ တိုင္းရင္းေဆးက်မ္းမ်ားတြင္ ေဆးမွန္သမွ် အဆိပ္အာနိသင္ရိွ၏။ မလိုအပ္ဘဲ လံုး၀ မေသာက္သံုးရန္လည္း တားျမစ္ထားပါသည္။ ေဆး၀ါးအျဖစ္အသံုးခ်ရန္ ကုန္ၾကမ္းပစၥည္းျဖစ္သည့္ အပင္ျဖစ္ေစ၊ ဓာတ္သတၱဳျဖစ္ေစ ေဆးအျဖစ္ျပဳလုပ္ရန္အတြက္ အဆင့္ဆင့္စည္းကမ္းခ်က္မ်ားသတ္မွတ္ထားပါသည္။ ဥပမာ - အပင္တစ္ပင္၏အရြက္အား ေဆးအျဖစ္အသံုးခ်ရန္အတြက္ အရြက္ကိုခူးဆြတ္မည္ဆိုပါစို႕။ အရြက္ကို ခူးဆြတ္ရာတြင္ အရြက္မ်ားအေရာင္မေျပာင္းမီ ယူအပ္၏။ အျခား အျမစ္၊ အသီး၊ အပြင့္၊ အေခါက္တို႕သည္လည္း သူ႕စည္းကမ္းမ်ားအတိုင္း ခူးဆြတ္ရေပသည္။ထို႕ေၾကာင့္ “အဌဂၤဟဒယက်မ္း” ၌ ေဆး၀ါးေဖာ္စပ္ရာတြင္ ေအာက္ပါအဂၤါရပ္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုရမည္ဟု သတ္မွတ္ထားပါသည္။“ဗဟုကပၸံ ဗဟုဂုဏံ သမၺႏၷံ ေယာဂ်ံၾသသဓံ”ဗဟုကပၸံ - အဆီ၊ အမႈန္႕၊ အလံုး၊ သတၱဳရည္၊ ျပဳတ္ရည္ စသည္တို႕ျဖင့္ ေရာဂါကို ဖ်က္ဆီးႏိုင္ေအာင္ ၾကံေဆာင္လုပ္ကိုင္ျခင္း။ဗဟုဂုဏံ - ေရာဂါကို ဖ်က္ဆီးႏိုင္ေသာ ဂရု၊ ဗလ၊ လဟု၊ မႏၵ၊ အာသု စေသာဂုဏ္တို႕ႏွင့္ျပည့္စံုေသာ အက်ိဳးသြားထက္ေသာ ေဆးမ်ားရိွျခင္း။သမၺႏၷံ - ေကာင္းေသာေျမ၊ ေကာင္းေသာရာသီဥတု၊ ေကာင္းေသာကာလ စသည္တို႕၌ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မ်ားစြာခ်ီးက်ဴးဖြယ္ေသာ ေဆးပစၥည္းႏွင့္ျပည့္စံုျခင္း။ေယာဂ်ံၾသသဓံ - ေရာဂါ၊ ေဒသ၊ ကာလ၊ ေဒါသ၊ ဗလ စသည္တို႕ကိုသိလ်က္ ေရာဂါႏွင့္ ေဆးကိုက္ညီေအာင္စပ္ယွဥ္ႏိုင္ျခင္း။ထို႕အျပင္ အပင္တစ္ပင္ထဲတြင္ ေပါက္ေရာက္ရာေဒသကြဲပါက အာနိသင္ကြဲျပားသည္ဟု ျမန္မာ့တိုင္းရင္းေဆးပညာအဆိုက သတ္မွတ္ထားသည္။ ဥပမာ -(၁) ဇဂၤလ - လြင္တီးေခါင္ျပင္ အရပ္မွေပါက္ေသာအပင္(၂) အႏုပ - ျမစ္မ်ား၊ သမုဒၵရာမ်ားရိွေသာ အရပ္၌ ေပါက္ေသာအပင္(၃) သာဓာရဏ - သမပိုင္းအရပ္၌ ေပါက္ေသာအပင္တို႕သည္အပင္အမ်ိဳးအစား အမည္တူပါလ်က္ ေဆးအသံုး၌ အာနိသင္အားျဖင့္ ကြဲျပားျခားနားပါသည္။ ဤကား ျမန္မာ့တိုင္းရင္းေဆးပညာနည္းစနစ္အရ ေဆး၀ါးအျဖစ္အသံုးခ်ရာ၌ ကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္ရမည့္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္လည္း ေရာဂါေပါင္းစံုအား ေဆးတစ္မ်ိဳးတည္းႏွင့္ပင္ အားလံုးေပ်ာက္ကင္းသည္မွာ နည္းစနစ္အရမမွန္ကန္ႏိုင္ေပ။ထို႕ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ မိမိခံစားေနရေသာ ေ၀ဒနာအား မိမိကုသအပ္ေသာ ေဆးပညာရွင္မ်ားထံ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးျပီးမွသာ လိုအပ္ခဲ့သည္၊ မလိုအပ္ခဲ့ပါ စသည္ျဖင့္ ခြဲျခားစိတ္ျဖာလ်က္ က်င့္သံုးအပ္ေပသည္။ အရပ္ကေျပာေသာ၊ အမ်ားေျပာေသာ၊ ေဆးပညာရွင္ မဟုတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွေျပာေသာ၊ ၾကားဖူးနား၀ျဖင့္ ေျပာေသာ မည့္သည့္ေဆးနည္းမ်ားကိုမဆို အလြယ္တကူအားျဖင့္ မေသာက္သံုး၊ မျပဳက်င့္ၾကရန္ တိုက္တြန္းတင္ျပအပ္ပါသည္။

> ရတနာပံု သတင္းစာတြင္ လွမ်ိဳး၀င္း (တိုင္းရင္ေးဆးတကၠသိုလ္) ေရးသားထားေသာ ေဆာင္းပါးမွ ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပပါသည္။
> Credits to my friend for sending the scanned newspapers to me

No comments:

Post a Comment